Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Varför provocerar incest och nekrofili?

Av Ung Värdekonservativ - 22 augusti 2016 00:50

Det är säkert inte många av er som missat att liberala ungdomsförbundet kom med ett förslag för några månader sedan om att incest och nekrofili borde göras lagligt så länge det sker med båda parters samtycke. I nekrofilins fall skulle det innebära något medgivandedokument som personen skrev under innan den dog. 


Reaktionerna kom direket, och artikel efter artikel skrev om hur liberala ungdomsförbundet helt hade tappat vettet. Men jag förstod egentligen inte varför. Ett av 2000-talets slagord är "all kärlek är bra kärlek". Det var med den motiveringen som man så starkt förde igenom könsneutrala äktenskap. Och idag tycker man det skulle vara otänkbart att vara emot könsneutrala äktenskap för "all kärlek är bra kärlek". Varför skulle då inte kärlek mellan t.ex en förälder och dennes vuxna barn vara bra? Eller månggifte för den sakens skull?

Personligen anser jag inte att all kärlek är bra kärlek. All medmänsklig nästakärlek är bra! Men det är inte samma sak som att all kärlek är bra i betydelsen sexuell attraktion. Jag tycker det finns många exempel på "dålig kärlek". Pedofili och zoofili är två bra exempel.


Grunden och grundtanken för ett förhållande är egentligen att bilda familj. Och i vilken konstellation bildar man familj? Jo, en mamma och en pappa. Allt annat är någon form av avart från grundtanken med äktenskapet. Därför tycker jag att äktenskapet ska vara reserverat för en man och en kvinna. Och jag är så konservativ att jag anser att båda ska vara levande och att de inte ska vara nära släkt. 

Men innebär det då att alla andra förhållanden ska vara förbjudna? Ja, det beror väl på om man vill ha morallagar eller inte. Jag är själv lite delad i den frågan, men lutar nog ändå åt att vi inte ska lägga oss för mycket i människors privata angelägenheter. Men om vi tillåter homosexualitet, eller förhållande med flera partner är det rent hyckleri att fördöma incest och nekrofili. Antingen får man anse att all kärlek är bra kärlek, eller så får man sluta fördöma dem som har en annan bild av vad som är ett sunt normalt förhållande. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ung Värdekonservativ - 6 augusti 2016 23:47

Vem är egentligen värd att leva? Är det de människor som bidrar ekonomiskt till samhället? Kan människor som kostar samhället mer pengar än de bidrar med också vara värda att leva? Handlar det om hur snygg personen är? Hur intelligent personen är?...

Av Ung Värdekonservativ - 6 augusti 2016 23:37


Nu ska jag berätta något chockerande och upprörande. Jag, en helt vanlig ung Svensson är värdekonservativ! Kan ni tänka er något så upprörande? Att vara ung och värdekonservativ?!   Det borde inte vara så chockerande. Jag menar, jag tycker int...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards